zondag 1 mei 2016

Nationale oproep voor meer aandacht voor vrouwen in de politiek.

D66 Hoeksche Waard doet het niet slecht daar waar het om het aantal politiek actieve vrouwen gaat. Fractievoorzitter Miranda den Tuinder hield op 4 juli 2017 in haar bijdrage over de kadernota van Cromstrijen een pleidooi voor een aantal activiteiten die moeten leiden tot meer vrouwen in de politiek.
In Het Suze Groeneweg Manifest wordt opgeroepen om een eeuw na het toetreden van de eerste vrouw in de Nederlandse politiek onder meer de volgende acties uit te voeren:

1. Laten wij op 17 september (de dag dat ze 99 jaar geleden werd geïnstalleerd in Tweede Kamer) het startsein geven voor de Suze Groeneweg Campagne. Een campagne, een uitnodiging gericht aan alle vrouwen binnen de Hoeksche Waard, ongeacht leeftijd, religieuze- culturele achtergrond of politieke kleur, om zich te gaan verdiepen in de politiek, zich in te gaan zetten voor de politiek, op de voor- of achtergrond.

2. Laten wij deze campagne voeren om het politiek bewustzijn bij de vrouwen van de Hoeksche Waard waar nodig te versterken.

3. En laten wij op 3 juli 2018, op de dag dat het honderd jaar gelden is dat Suze (onze Hoeksche Waardse Suze) Groeneweg gekozen werd als parlementslid, als eerbetoon aan haar, in samenwerking met alle politiek actieve vrouwen van de Hoeksche Waard en alle politieke partijen in de Hoeksche Waard deze Suze Groeneweg Campagne afsluiten met een Suze Groeneweg Conferentie!