zaterdag 4 juni 2016

Meld je aan voor deelname aan het politieke proces

Vanaf nu kunnen leden zich aanmelden voor deelname aan de schaduwfractie (sf).  Leden die dat al deden, hoeven dat niet opnieuw te doen.

Stuur uiterlijk 27 juni een mail naar voorzitter@d66hoekschewaard.nl waarin je je aanmeldt voor deelname aan de sf. Die aanmelding geldt alleen als je tegelijkertijd je ambities voor de afdeling in de toekomst zo duidelijk en uitgesproken mogelijk omschrijft. Denk aan lijsttrekker, fractievoorzitter, raadslid, steunfractie ,wethouder of fractiemedewerker.

Als je ambities de afdeling te boven gaan, kan het bestuur ook dat begeleiden. Voorbeeld:  Je ambitie is uiteindelijk burgemeester te worden. Kennisname van de aanpak van de sf geeft je ervaring en kennis. Het vervolg ligt vooral bij het regio- en landelijk bestuur. Dan geleiden we dat door.

Alle kandidaten voor de sf hebben recht op een kennismakingsgsprek met het bestuur. Zittende fractieleden hoeven geen kennismaking te doen, maar het mag natuurlijk wel. Zij geven dat bij hun aanmelding expliciet aan.