zaterdag 25 juni 2016

Opiniestuk herindeling: Samenwerkers zoeken vooral geen samenwerking

Opiniestuk herindelersDoor het eigenhandig zonder enige kennisgeving benaderen van de provincie over de samenwerkingsvoorkeuren lijkt samenwerken binnen de Hoeksche Waard een definitieve nekslag te krijgen.

Maurice Pahladsingh (fractievoorzitter Oud-Beijerland) is woordvoerder over de gewenste herindeling  namens 24 fracties in de Hoeksche Waard.
De 11 fracties die geen herindeling willen hebben een onuitvoerbaar plan voorgelegd dat zal leiden tot een monddood model omdat alle democratische besluitvorming vervolgens nog op 5 plaatsen zal moeten gebeuren. Nu al blijkt dat op veel punten in de Hoeksche Waard geen overeenstemming te bereiken is. Het laatste staaltje besluiteloosheid werd onlangs bekend: Er is geen standpunt over opvang asielzoekers.

Pahladsingh reageert namens de 24 fracties op het feit dat de samenwerkers contact zochten met de provincie, zonder de rest van de politiek te informeren. Weg openheid, weg vertrouwen.