zondag 2 oktober 2016

D66 Korendijk is verbijsterd over de toekenning van gemeenschapsgeld aan actiegroep

In een extra raadsvergadering op woensdag 28 september heeft een kleine meerderheid met 8 van de 15 stemmen van de gemeenteraad ingestemd om € 10.000,00 gemeenschapsgeld te doneren aan een actiegroep die tegen plaatsing is van de windmolens op locatie 50. Slechts 50% van de stemmen van de coalitiepartijen hebben voorgestemd. Dat zegt voldoende als de andere 50% van de collegepartijen blijkbaar het ook niet zien zitten om tegen een provincie besluit te gaan vechten met gemeenschapsgeld? Ondanks dit besluit van de provincie om windmolens te gaan plaatsen, gaan het college en de gemeenteraad in tegen dit besluit.

De provincie heeft dan ook al laten weten dit provocerende besluit vreemd te vinden en ondersteund deze actie uiteraard niet!

D66 is vooral verbolgen over het feit dat de PvdA HW meer windmolens zal verwelkomen om de klimaatdoelstelling te halen, maar dat deze dus niet in haar achtertuin geplaatst mogen worden om alleen enkele inwoners te plezieren!

Waar blijft je geloofwaardigheid als partij met zo’n doelstelling om alleen maar je college te steunen? Waar de windmolens ook geplaatst worden, het zal altijd ergens pijn moeten doen, dus hak de knoop door na al die jaren. Voor D66 Korendijk is een dergelijke mentaliteit nog meer reden om zo snel mogelijk tot herindeling over te gaan. Tenslotte levert dat alle inwoners ook nog eens een groot financieel voordeel op, maar ook een betere kwaliteit van het bestuur!

In Korendijk is genoeg kwantiteit aanwezig, maar het college toont geen kwaliteit en jaagt hogere overheden tegen zich in het harnas. Alle inwoners verdienen een beter bestuur dan dit college!